Тьюторська технологія як засіб реалізації принципу індивідуалізації в освіті
Основна мета експерименту – оформлення та легалізація тьюторської позиції в гуманітарній сфері.
Пілотні регіони експерименту:
Київ, Київська, Дніпропетровська, Харківська та Одеська області.
Базові організації експерименту:
Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України;
Тьюторская асоціація України;
Криворізький гуманітарно-технічний ліцей, Криворізька педагогічна гімназія; Дніпропетровська гімназія № 12;
Харківська академія неперервної освіти,
Харківська гімназія № 12, Харківська приватна гімназія «Очаг»;
Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів,
Боярська школа № 1, Боярська школа № 3, Вишнівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 Київської обл.;
Київські школи (уточнюються);
Авторська школа Н. Гузика Р. Южне Одеської обл. (школа-експерт).
Керівники експерименту:
Лактіонова Галина Михайлівна, доктор педагогічних наук, с. н. с. Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України;
Вєтров Сергій Володимирович, кандидат технічних наук, президент Тьюторської асоціації України;
Погрібна Неля Сергіївна, кандидат педагогічних наук, директор Криворізького гуманітарно-технічного ліцею.
Наукові консультанти:
Нікітін Володимир Африканович, доктор культурології,
Ковальова Тетяна Михайлівна, доктор педагогічних наук,
Єрохін Сергій Аркадійович, доктор економічних наук,
Гузик Микола Петрович, кандидат педагогічних наук, чл.-корр. НАПН України.
Сайт і контактні дані експерименту:
www.openschool.com.ua
ТЕЗИ ПРО ТЬЮТОРСТВО
Педагог, який здійснює таку діяльність, називається ТЬЮТОРОМ, а його підопічний – ТЬЮТОРАНТОМ.
ВІДМІНИ ТЬЮТОРА ВІД ВЧИТЕЛЯ
Учитель показує зразки ЗНАННЯ і ДІЯЛЬНОСТІ.
Тьютор показує зразки ПОШУКУ ЗНАНЬ і САМОВИЗНАЧЕННЯ.
Учитель орієнтує на:
- зміст і способи освоєння предмета;
- зразки, які він надає;
- концентрацію на собі, слухняність і старанність.
Тьютор орієнтує на:
- освітній досвід учня;
- ініціативу у добуванні позашкільних знань;
- встановлення особливого контакту з дитиною;
- вибір учнем усвідомлених власних дій;
- комунікацію і самовизначення в реальній ситуації.